02 November 2013

DR ASRI-GOVERNMENT SUKA TIPU..



Dlm satu situasi terkadang seseorg tidak menyedari dirinya keliru tetapi tidak perasan yg kekeliruannya itu merupakan hasil pikiran dan pilihannya sendiri sehingga ianya tidak merasa harus bertanggungjawab atas fatwanya dan menggunakan dalil yg seolah makhluk selainnya tak memahami waqi'nya

Baik punya kerajaan...Ya mengambil gula berlebihan memungkinkan kencing manis  kerna itu sistem yg Allah bina dlm disiplin alam.Tetapi ianya bukan penyebab tetapi lebih kpd asbab.

Keutamaan dlm hal makan dan minum adalah dlm mengingati Allah dan mensyukuri akan nikmatnya.Seawal Bismilah segala tingkah kehidupan ini  berhak mendapat fasiliti dari sifat Rahman dan RahimNya
Penggunaan tangan kanan dlm soal makan dan minum menambahkan keberhakkan kita utk menerima fasilitiNya.Mereka yg makan dan minumnya yg mengamalkan ajaran islam dgn faham.... sunnatullahnya insyaallah akan berbeda dari yg sebaliknya

Kita dlm.sehari.semlm diwajibkan utk mengistiharkan "iyya kana'budu wa iyya kanasta'in.Dlm hal ini wajib atas manusia berusaha utk mewujudkan asbab tetapi  dlm masa yg sama berlepas dari keyakinan kpd asbab.Dlm ertikata lain ayat ini membebaskan diri dari pergantungan kpd sistem dlm kita perlu berusaha.Inilah agama..inilah kehidupan..
Mengurangkan subsidi gula bukanlah langkah dlm menolong menjaga kesihatan rakyat tetapi lebih kpd kembali membesarkan kantong kerajaan yg kekeringan.

Duhai Tuan2 Menteri Diatas sana...lebihlah afdal utk kamu berbicara dan berkata sesuatu yg boleh menggapai RAHMAT Allah dari bicara yg MENGIYAKAN bala ..
Sedarilah hakikat dunia ini melalui ''Maalikiyaumiddin''

Ingat..segala yg terlalu di dunia ini penghujungnya mati..Setiap tindakan walau sekecil manapun akan ada perhitungannya nanti..

Fiman Allah
فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ
Maka sesiapa berbuat kebajikan seberat zarah, nescaya akan dilihatnya (dalam surat amalnya)!.
.Al Zalzalah 
Dan begitu juga yg sebaliknya..samb ayat diatas

Lee Zuan Yen 2013




Tiada ulasan:

Catat Ulasan